Groen is het nieuwe blauw: het hoe, wat en waarom!
De lancering van ons nieuwe jasje is alweer drie maanden een feit, wat vliegt de tijd (inkoppertje he). We hebben ondanks corona keihard doorgewerkt en voelen ons helemaal thuis in onze nieuwe look. Misschien vragen jullie je wel eens af wat het verhaal achter deze hele move is. Nou, dat wil ik graag met jullie delen!
Na een periode van loondienst nam ik in 2011 het kantoor Mertens Makelaardij over, het zelfstandig ondernemerschap was voor mij een logische stap. Samen met mijn geweldige team gingen we verder, alle goeds uit het verleden koesteren en bouwen aan de toekomst. De organisatie ging op de schop, we voerden een moderniseringsslag door zodat we toekomstbestendig werden. Typisch een vrouwenteam, we zorgden er voor dat we onze zaken intern goed op orde hadden. De puntjes op de i zetten, daar houden wij van. Ondertussen bouwden we een grote kring van tevreden klanten op en ons netwerk groeide door. Eens op de zoveel tijd was er wel iemand die mij de vraag stelde, goh…ga je die naam nog eens veranderen? Heel lang bleef het antwoord, nee…het is een gevestigde naam in het Heuvelland, dus dat houden we zo.
Maar in de afgelopen twee jaar begon het bij mij te kriebelen, het leken wel de verhuiskriebels die ik vaak terug zie bij onze klanten. En nee, het ging voor mij eigenlijk niet zo zeer om de naam. Maar meer om onze uitstraling, het door ons zo gekoesterde logo had opeens een vleugje te veel van de jaren ’90. Het geheel; de naam, huisstijl en het kantoor oogde allemaal een beetje te oubollig. Het straalde niet meer uit wat we echt zijn, namelijk jong, fris, bij de tijd, vakkundig en bruisend van energie. En toen ging de knop om, na lang wikken en wegen werd de knoop doorgehakt. We gaan er voor, het is tijd voor vernieuwing. In de loop van 2019 gingen we op zoek naar een marketingbureau om onze make-over aan toe te vertrouwen. Een spannend en leuk proces, sparren over namen en over onze nieuwe identiteit. Al snel wisten we de juiste weg te vinden. Mijn voornaam zou het worden, persoonlijk, toegankelijk en uitnodigend. De kleur groen was ook al snel beslist, verwijzend naar ons prachtige Heuvellandschap. De vormgevers wisten de juiste snaar te raken met het logo, strakke letters om het stevig en modern te maken en een beeldmerk dat kenmerkend is voor onze omgeving en een verwijzing naar de oude stijl van Mertens Makelaardij.
In de tussentijd gingen we ook nadenken over onze kantoorlocatie, gaan we verbouwen of verhuizen. Want ons kantoor was ook wel een beetje stoffig geworden. En dan komt er een nieuwe plek op je pad die het eigenlijk allemaal heeft, een mooie open kantoorruimte, grote ramen (we zwaaien vrolijk de hele dag door naar passanten) en een moderne industriële afwerking. Dat was overigens een moeilijke beslissing, je verlaat niet zo maar een locatie waar je kantoor decennia lang gezeten heeft. Maar toen we alle voor- en nadelen op de denkbeeldige weegschaal gingen leggen, werd de beslissing genomen. We gaan er voor, in maart werden de verhuisdozen ingepakt en begin april waren we dan echt om. We voelen ons nu als een vis in het water, we hebben echt een stap vooruit gemaakt.
Hartverwarmend waren ook alle reacties die we mochten ontvangen, een dikke dankjewel voor alle bloemen, kaartjes en attenties. En net zo belangrijk, door alle positieve reacties weten we nu zeker dat we de goede keuze hebben gemaakt. Maar we zijn echt nog niet klaar….er staan nog zo veel nieuwe dingen op stapel, in de komende tijd gaan jullie het vanzelf zien. Dus blijf ons volgen….en je zult zien dat je bij Dionne makelaars aan het goede adres bent als je een makelaar wil die vakkundig, vooruitstrevend en punctueel is.
Hartelijke groeten van Dionne